תאונות דרכים קטלניותאם ברצונך לקבל לתיבת הדאר האלקטרוני שלך, טיפים ועצות בנושא תאונות דרכים, יש למלא את פרטיך, ואנו נשלח לך בכל יום טיפ בעל ערך בנושא תאונות דרכים
זכויות הנפגעים בתאונות דרכים קלטניות
הורים רבים חוששים לרכוש לילדיהם כלי רכב דו גלגלי כמו אופנוע או קטנוע, בשל העובדה שלדעתם מרבית תאונות הדרכים הקטלניות הן תאונות דרכים עם אופנועים וקטנועים. למעשה ההורים צודקים בעניין זה באופן חלקי מכיוון שהם שוכחים את הטרקטורונים שגם תאונות שמתרחשות איתם הם בדרך כלל תאונות דרכים קטלניות.ההורים חושבים, שהיות והטרקטורון הוא כלי רכב עם 4 גלגלים הוא פחות מסוכן מהאופנוע או הקטנוע. גישה זו מוטעית ביסודה. הטרקטורון הוא כלי שטח בעל יכולת עבירות גבוהה, עובדה שמאפשרת לנהגים הצעירים להשתולל ולהתפרע איתו בדרכי עפר בהרים ובגבעות, ברמות סיכון ובתנאי שטח שלא ניתן לנסוע בהם באמצעות אופנועים וקטנועים.
הטרקטורון הוא כלי רכב בעל כוח כה רב ובעל יכולת נסיעה גם מחוץ לכבישי האספלט הרגילים. היות ורבים מרוכבי הטרקטורונים הם נהגים צעירים, שבדרך כלל אינם בעלי ניסיון בנהיגה בתנאי שטח קשים, כשמתרחשות תאונות דרכים עם טרקטורונים, הן בדרך כלל תאונות דרכים קטלניות.
פוליסות ביטוח החובה של טרקטורונים, ואופנועים בדרך כלל מבטחות רק נהג אחד. פרמיית הביטוח של פוליסת ביטוח חובה לטרקטורון, המאפשרת להרכיב על הטרקטורון נוסע נוסף היא יקרה באופן יחסי. גם פוליסת ביטוח החובה של אופנוע או קטנוע שמאפשרת להרכיב נוסע נוסף היא יקרה באופן יחסי, על כן, מרבית בעלי הטרקטורונים והאופנועיםרוכשים פוליסת ביטוח חובה, שמבטחת רק את הנהג. במקרים רבים, שוב כדי לחסוך מעלות ביטוח החובה של הטרקטורון או האופנוע או הקטנוע, מתחייבים בעלי הרכב שהביטוח יהיה רק לנהג מסויים ואז, במקרה שבעל כלי הרכב משאיל את כלי הרכב לחבר, החבר אינו מבוטח!
יש לציין שכעורך דין שמתמחה בתאונות קטלניות לרבות תאונות אופנועים וקטנועים, תופאה רוווחת היא שהנהגים הפזיזים במקרים רבים מתפתים להרכיב נוסע נוסף על הטרקטורון, או על האופנוע וזאת כשביטוח החובה אינו מאפשר זאת, שלא לדבר על השאלת כלי הרכב לנהג אחר שלא מצויין במפורש בפוליסת ביטוח החובה. לדאבוני הרב כשמתרחשת תאונת דרכים, הנוסע או הטרמפיסט אינו מבוטח בפוליסת ביטוח החובה של האופנוע. כמובן, שבמקרה זה תאגיד קרנית יכסה את הטרמפיסט אך תאגיד קרנית יחזור בדרישת שיבוב לנהג הטרקטורון.
אנו ממליצים לכלל ציבור רוכבי האופנועוים והקטנועים וכן ציבור בעלי הטרקטורונים להיות חכמים ולרכוש פוליסת ביטוח חובה, שמכסה גם את הנוסעים בטרקטורון ו/או האופנוע, וכן לדאוג לעשות פוליסת ביטוח לכל נהג ולא רק לנהג המצוין בפוליסה.
חשוב לציין שקיימים עוד מספר רכבים מסוכנים שהם אמנם מוגדרים "כרכבים קלים" אך הם מאוד מסוכנים לדוגמא:
בישראל של 2011 אמצעי תחבורה אישי הוא לא בדיוק עניין של מותרות אלא הכרח חיוני (ויקר) בהתחשב ביעילות המוגבלת מאוד של התחבורה הציבורית.
תאונה בקורקינטים חשמלי
בפועל נמכרים היום בישראל קורקנטים המצוידים במקום במנוע הקטנן והמוגבל,במנועים של 500 ואף 700 וואט והגיעו למהירויות של 30-50 קמ"ש. מדובר למעשה בכלי רכב דו גלגלי מסוכן שכשהוא מעורב בתאונה בדרך כלל מדובר בתאונת דרכים קטלנית. למרות מספר תאונות דרכים קטלניות, האכיפה של משטרת התנועה חלשה ביותר אך לא זו היא הבעייה. הבעייה היא שכאשר קורקינט מעורב בתאונת דרכים קטלנית או בתאונת דרכים רגילה, יהיו חילוקי דעות של ממש בנוגע לזכויות הביטותיות של רוכב הקורקינט, לקבל את זכויותיו על פי חוק הפיצויים לנפגעי תאונות דרכים. המלצתי היא. לנסות לבטח בביטח חובה את הקורקינט זה עשוי למנוע הרבה מאוד צרות משפטיות במקרה של תאונת דרכים. תאונה באופניים חשמלייםמשרד התחבורה אישר בראשית 2010 יבוא אופניים חשמליים לארץ על פי תקן שנהוג בחלק ממדינות אירופה ובכך למעשה הפל לכאורה את הנהיגה על האופניים החשמליים לחוקית כיום נראה שהאופניים החשמליים תפסו את הבכורה משום שמדובר בכלי הרבה יותר בטיחותי, נוח ופחות מעייף לנסיעה מאשר קורקינט חשמלי. למרות האישור בחוק, מרבית האופניים החשמליים המקוריים או המוסבים שנמכרים בארץ אינם חוקיים. החוק מאפשר שלאופניים יהיה מנוע בהספק מקסימלי של 250 וואט ומהירות מירבית של כ 25 קמ"ש. ואולם, רוב האופניים החשלמיים הנמכרים בישראל מצויידים במנועים חזקים בהרבה שמגיעים למהירות של 40 – 50 קמ"ש ולעיתים אף יותר על פי החוק הרכיבה על אופניים חשמליים מותרת מגיל 14 בלבד וחובה גם לחבוש קסדה. ואולם בכל מה שקשור לנושא הביטוח החובה של האופניים, לדעתי הנושא אינו מוסדר דיו, ויעורר בעיות משפטיות במקרה של תאונת אופניים חשמליים שבדרך כלל היא תהיה תאונת דרכים קטלנית תאונה בקלנועיתהקלנועית הוא כלי רכב שמיועד לספק לאנשים מבוגרים אמצעי שינוע נוח.מרבית הבוחרים לנהוג בקלנועית הם אנשים מבוגרים - קשישים וישישים. על כן תאונה בקלנועית עלולה להיות תאונת דרכים קטלנית מדובר בכלי רכב נוח עם עם מושב של ממש, יחיד או זוגי. מבחינת החוק, הקלנועיות מסווגות ככלי רפואי – כסא גלגלים ממונע – המוגבל למהירות של עד 12 קמ"ש, אך אני בכל זאת ממליץ לכל האנשים המבוגרים בעלי רשיון נהיגה, לעשות ביטוח חובה לקלנועית תאונה בסגווי הסגוויי הוא כלי רכב עם טכנולוגיה מתקדמת שיש בה חמישה ג'יירוסקופים וחיישנים אשר קוראים תנועות גוף ביחס לקרקע בקצב של 100 פעמים בשנייה ומאפשרים לסגווי לשמור על יציבות ואיזון על אף שהוא מצויד רק בשני גלגלים המותקנים לרוחב הכלי. מסתבר שהנסיעה בסגוויי, ש מתגלה ככלי קל מאוד לשליטה. שמו העברי של הסגווי על פי האקדמיה ללשון הוא "הרכינוע " המהירות המרבית של הסגוויי עומדת על 13 קמ"ש ועל פי החוק מותר לשימוש מגיל 16. למרות שהוא נראה ככלי רכב פשוט להפעלה, יש לזכור שהסגווי הוא בכל זאת כלי רכב דו גלגלי, אפשר ליפול ממנו ואם הסגווי מעורב בתאונת דרכים, בדרך כלל מדובר בתאונת דרכים קטלנית
תאונות בסקייטבורד ממונע הן ממש נפוצות וזהו כלי רכב ממש מסוכן. מדובר בעצם בקרש ארוך וארבעה גלגלים קטנטנים מגומי, ממש כמו בסקייטבורד שהילדים עושים בו שימוש למטרות ספורט אקסטרים לשני הגלגלים האחוריים של הסקטייטבורד החשמלי מחובר מנוע, חשמלי ולפעמים אפילו מנוע בנזין. כשמדובר במנוע בנזין הסקייטבורד יכול להגיע למהירות של כ- 40 קמ"ש. חשוב לזכור שמדובר בכלי רכב מסוכן שהרוכה עליו עלות להסתבך בתאונת דרכים קטלנית באן השאר בשל העובדה שלסקייטבורד החשמלי אין הגה או כידון והשליטה בכיוון הנסיעה נעשית על ידי הטיית הגוף של הגולש. השליטה על המנוע ועל עוצמת המצערת נעשית בעזרת שלט שהגולש מחזיק ביד, אלחוטי או כזה שמחובר לסקייטבורד בכבל. אגב, גם בדרך כללת אין לסקייטבורד חשמל בלמים (אז פלא שהוא מעורב בתאונות דרכים קטלניות?). הסקייטבורד החשמלי אינו חוקי בארץ אך למרות זאת האכיפה חלשה, ו על כן כמשרד עורכי דין לתאונות דרכים קטלניות מגיעים אלינו מדי פעם פצועים שנפגעו בתאונת סקייטבורד חשמלי גם הטרקטורונים והאופנועים משמשים כאמצעי בילוי חברתי: בשנים האחרונות קיימת אופנה של טיולי טרקטורונים. משפחות שלמות יוצאות לטייל ובמהלך הטיול הן שוכרות טרקטורונים. אנו ממליצים לכל הנהגים, שיוצאים לבילוי כזה, לבדוק את פוליסת ביטוח החובה של הטרקטורון לפני הטיול. יש לבדוק שפוליסת ביטוח החובה בתוקף, ואם מצפים מהנהג לקחת איתו טרמפיסט, יש לוודא שפוליסת ביטוח החובה של הטרקטורון מכסה גם נוסעים ולא רק את הנהג.
כיצד יש לנהוג לאחר תאונת טרקטורון או תאונות אופנוע?
במידה והתרחשה תאונת טרקטורון או תאונת אופנוע, יש להתייחס לתאונה זו כמו לתאונת דרכים רגילה למרות שבדרך כלל מדובר בתאונת דרכים קטלנית, עם כל הכללים והדרישות של תאונת דרכים רגילה (ראה פירוט באתר בנושא תאונות דרכים רגילות). בנוסף, אם מדובר בטרקטורון או אופנוע שכור, יש לקבל ולרשום את הפרטים של פוליסת ביטוח החובה של הטרקטורון או האופנוע, שהיה מעורב בתאונת הדרכים. כמובן שאם הטרקטורון או האופנוע התהפך ו/או נגרם לו נזק יש לצלם את הטרקטורון ההפוך או האופנוע ההפוך ואם נגרם גם נזק יש לצלם גם את הנזק שנגרם לטרקטורון או לאופנוע. יש כמובן לצלם גם את הפציעות ולהתפנות בהקדם לקבלת טיפול רפואי.
תביעת פיצויים – כיצד בוחרים עורך דין? יש לבחור עורך דין מתחום הנזיקין, ורצוי מתחום נזקי הגוף. יש לוודא שעורך הדין מתמחה בתאונות דרכים. ובעקר שהוא עורך דין לתאונת דרכים קטלניות. יש לקבל המלצות על עורך הדין ולשוחח איתו ולראות האם מדובר בעו"ד המתמחה בתאונות או בעורך דין כללי שאינו מתמחה בנזיקין.
חשוב!!! בטרם נקיטת צעדים כלשהם יש להתייעץ עם עורך דין מיומן לתאונות דרכים קטלניות ולרבות לתאונות ברכבי שטח ושמתמחה בתביעות של תאונות דרכים. מומלץ לעיין גם בנושאים חשובים נוספים בתאונות דרכים לשם כך לחץ על הקישורים הבאים: כיצד לבחור עורך דין לתאונות דרכים אנו משרד שמתמחה בתאונות דרכים ! התקשרו עכשיו! 1-800-229-444 וקבעו פגישת ייעוץ ראשונית עוד היום! כל פנייה טלפונית תענה במקצועיות ובסבלנות!
אם ברצונך לקבל לתיבת הדאר האלקטרוני שלך, טיפים ועצות בנושא תאונות דרכים, יש למלא את פרטיך, ואנו נשלח לך בכל יום טיפ בעל ערך בנושא תאונות דרכים
|