תאונות דרכים של ילדים

 

אם ברצונך לקבל לתיבת הדאר האלקטרוני שלך, טיפים ועצות בנושא תאונות דרכים, יש למלא את פרטיך, ואנו נשלח לך בכל יום טיפ בעל ערך בנושא תאונות דרכים

*דואר אלקטרוני
*שם פרטי
שם משפחה

תאונות דרכים של ילדים - הטיפול המשפטי בילד לאחר תאונת דרכים 

בחלק גדול מאוד מתאונות הדרכים בישראל מעורבים ילדים. הילדים מודעים הרבה פחות מהמבוגרים לסכנות התמונות בתאונות הדרכים, ועל כן הם מוצאים עצם מעורבים בכמות עצומה של תאונות דרכים .

מבחינות רבות תאונת דרכים של ילדים דורשת התיחסות מיוחדת:

מי יכול לפעול בשם הילד?

במרבית המקרים הפועלים בשם הילד הם הוריו - האפטורופוסים הטבעיים של הילד.  אך לפעמים האפוטרופוסים של הילד הם לא האפוטורפוסים הטבעיים אלא אפוטרופסים שממונים באמצעות בית המשפט. כשמדובר בתאונת דרכים של ילד, יש לעבר את שני הוריו,  ולא רק את אחד מהם. גם החתימה על המסמכים השונים לרבות וס"ר ויפוי כוח לעורך הדין צריות להיות של שני ההורים. 

 

תידרוך ילד שנפגע  בתאונת דרכים


כל עורך דין שמתמחה בתאונות דרכים של ילדים, יודע שלא מפסיק לשוחח עם ההורים של הילד אלא צריך לשוחח גם עם הילד וזאת משתי סיבות עקריות:

  • משיחה עם הילד יניתן להתרשם באופן ישיר  מהילד הפצוע מנסיבות התאונה וכן מהסבל והמבגלות כתוצאה מהתאונה. ההורים לא תמיד יודעים לשאול את הקטין את השאלות הנכונות, ובמקרים רבים מתגלים בעיות ו/או מגבלות חדשות כאשר עורך הדין מתעקש לשוחח עם הילד שנפגע בתאונת דרכים. 
  • בניהול תיק תאונת דרכים יש צורך בשיתוף פעולה מלא של הקטין בסוגיות כגון: לא ישתף פעולה עם חוקרים או עם אנשים זרים אחרים, להתמיד בטיפול רפואי, ולהוריד את הפרופיל ברשתות חברתיות כמו הפיס בוק

 

עקרונות לחישוב הפיצוי כשמדובר בילד שנפגע בתאונת דרכים:

 בעקרון לילדים אין בדרך כלל הכנסות וגם אם הם עובדים, בדרך כלל מדובר בהכנסות נמוכות  באופן יחסי כי הילד בסופו של דבר הוא קודם כל תלמיד. יש בכל אופן לשאול את הילד שנפגע בתאונת דרכים האם הוא נהג לעבוד לפני התאוה. אם הילד עבד בעבודות כגון מלצרות, שליחויות וכו.. יש לבקש ממנו להמציא תלושי משכורת, כי אין סיבה שחברת הביטוח לא תפצה את הילד על הפסדי ההשתכרות שנגרמו לו. הורים רבים חוששים לדווח על עבודתו של הילד, וזאת מחשש שהפיצוי הסופי של התיק שמתבסס בעקר על הצפי של הפסדי השתכרות לעתיד , יושפה מהעבודות המזדמנות שבהן הילד עבד בצעירתו. עלי להרגיע הורים אלה. אין כל חשש שעבודתו של הילד בהווה תשפיע על חישובי הפסדי ההשתכרות של הילד לעתיד. 

על פי פסיקת בתי המשפט בישראל, הפסדי ההשתכרות  לעתיד של ילד שנפצע בתאונת דרכים הם על פי השכר הממצוע במשק. במילים אחרות אם לילד שנפצע בתאונת דרכים נקבעו 50% נכות, הסעיף של הפסדי ההשתכרות לעתיד (שהוא בדרך כלל הסעיף המשמעותי ביותר בחישוב הנזק של שווי התיק) יהיה 50% * 8000 = 4000 ש"ח כאשר 8,000 ש"ח נכון למועד כתיבת שורות אלה, הוא השכר הממוצע במשק בקירוב. כלומר חישוב הפסדי ההשתכרות לעתיד יתבסס על סכום של כ4000 ש"ח לחודש. חשוב לציין שרק במקרים חריגים ביותר ניתן יהיה לסטות מהכלל של השכר הממוצע במשק. מקרה חריג הוא לדוגמא ילד שכבר בגיל 12 נרשם ללימוד הנדסה בטכניון והוא  עבר את שנת הלימודים הראשונה בהצלחה ( יש ילדים כאלה והם בדרך כלל גם מסיימים את הלימודים בהצטיינות) קרוב לוודאי שילד כזה ירוויח בעתיד יותר מהשכר הממוצע במשק, אך גם בדוגמא כל כך קיצוניתף יאלץ כל עורך דין לתאונות דרכים של ילדים, להתאמץ כדי לשכנע את בית המשפט שאכן מדובר במקרה חריג.

 

הטיפול במקרה  של ילד שנהרג בתאונת דרכים

הטיפול בתיק של ילד שנהרג בתאונת דרכים  יתבסס לא על הפסדי ההשתכרות של הילד בעתיד אלא על הפסדי החסכון שיכל הילד לצבור במהלך חייו. בדרך כלל החישוב הבסיסי של הפסדי החסכון של קטין  מחושב על בסיס על כשליש מהשכר הממוצע במשק. 

מי יכול להורות על סגירת תיק תאונת דרכים של ילד ?

בעקרון הוריו של ילד שנפגע בתאונת דרכים יכולים לקבל החלטה על סגירת תיק תאונת הדרכים. הם אמורים לקבל החלטה זו במשותף ורוצוי שתסתמך על המלצת עורך הדין שמטפל בתיק תאונת הדרכים. כשמדובר בתיק תאונת דרכים של ילד, גם עורך הדין אמור להיות זהיר שבעתיים בטרם הוא נותן המלצה להורים לסגירת התיק. אם מדובר בתיק שמתנהל בבית המשפט, ומסתמן הסכם פשרה עבור הקטין שנפגע בתאונת דרכים, רצוי מאוד שגם השופט לא סתם י אשר את הסכם הפשרה כפסק דין, אלא שהוא גם יחווה את דעתו שהסכם הפשרה ולרבות הסכום שבו נסגר התיק הם לטובת הקטין.

כשיש ילד שנפגע בתאונת דרכים ויש חשש של בית המשפט שהאפוטרופוסים הטבעיים של הקטין שנפגע בתאונת הדרכים, לא ידאגו היטב לשמירה וטיפול בסכום הפיצוי, לעיתים בית המשפט נותן הוראה שסכום הפיצוי או לפחות מרביתו יוחזק בנאמנות אצל גורם שלישי(בדרך כלל עורך דין נאמן).

סוגיות נוספות בתאונת דרכים שכדאי מאוד שתלמד אותם לשם כך לחץ על הקישורים הבאים: 

תאונת דרכים רגילה

תאונת דרכים בדרך לעבודה

תאונת דרכים בדרך מהעבודה לבית

תאונת פגע וברח

תשלום מקדמה בתאונת דרכים

כיצד לבחור עורך דין לתאונות דרכים 

מה עושים לאחר תאונת דרכים

מהי תאונת דרכים 

פוליסת ביטוח חובה

חוקרים של ביטוח

תאונת דרכים של הולך רגל 

תאונת דרכים באוטובוס

תאונת רכבת 

תאונת אופנוע

תאונת קטנוע

תאונת טרקטורון

תאונת משאית 

תאונת דרכים קטלניות 

הפסדי פנסיה בתאונת דרכים 

נכות רפואית ונכות תפקודית 

החלפת עורך דין בתאונת דרכים 

 

אנו משרד עורכי דין שמתמחה בטיפול בנפגעי תאונות דרכים 

למשרדנו יש את הידע והגישה לטיפול בילדים שנפצעו בתאונת דרכים

 1-800-229-444 התקשרו עכשיו!

וקבעו פגישת ייעוץ ראשונית!

 

אם ברצונך לקבל לתיבת הדאר האלקטרוני שלך, טיפים ועצות בנושא תאונות דרכים, יש למלא את פרטיך, ואנו נשלח לך בכל יום טיפ בעל ערך בנושא תאונות דרכים

 

*דואר אלקטרוני
*שם פרטי
שם משפחה