תביעות ביטוח חובה

 

אם ברצונך לקבל לתיבת הדאר האלקטרוני שלך, טיפים ועצות בנושא תאונות דרכים, יש למלא את פרטיך, ואנו נשלח לך בכל יום טיפ בעל ערך בנושא תאונות דרכים

 

*דואר אלקטרוני
*שם פרטי
שם משפחה


תביעת ביטוח חובה על פי פוליסת ביטוח חובה 


חוק הפיצויים לנפגעי תאונות דרכים קובע שכל אדם שנפגע בנזקי גוף בתאונת דרכים, זכאי לקבל פיצוי כספי מחברת הביטוח, ואין זה משנה מי הוא האשם בתאונה. על פי רוח חוק הפיצויים לנפגעי תאונות דרכים וברוח החוק, חוקק גם החוק פקודת ביטוח רכב מונועי. על פי חוקים אלה, כל כלי רכב מנועי חייב להיות מבוטח בפוליסת ביטוח חובה. חברות הביטוח אינן חייבות לבטח את הנהג בפוליסת ביטוח חובה. היות ומדובר בחוק מחייב, אם כל חברות הביטוח מסרבות לבטח נהג מסויים בפוליסת ביטוח חובה, הוא יכול לפנות למאגר הישראל לביטוח רכב "הפול" ולרכוש שם פוליסת ביטוח חובה. אסור לחברת הפול לסרב לבטח נהג כלשהו. הפרמיות שגובה חברת הפול עבור ביטוח הפול, הם הגבוהות ביותר שהחוק מאפשר. אי לכך, הנהגים המבוטחים בחברת הפול, הם כל אותם נהגים שלא הצליחו לרכוש פוליסות ביטוח חובה בחברות ביטוח אחרות.

בעבר, המחירים של פוליסות ביטוח החובה היו אחידים. לא היה הבדל בתשלומי פרמיות ביטוח החובה בין חברות הביטוח השונות, למעט חברת הביטוח הפול שתמיד גבתה פרמיות גבוהות. אם חברת ביטוח לא רצתה לבטח נהג מסויים בפוליסת ביטוח חובה, היא פשוט הייתה מסרבת. היא לא יכלה כמו היום להעלות את פרמית הביטוח לאותו נהג. מאז השתנה החוק, ויש שוני בפרמיות הביטוח שגובות חברות הביטוח השונות. מרבית חברות הביטוח, בודקות את עברו של הנהג, ואם אותו נהג היה מעורב בשנתיים האחרונות בתאונת דרכים, הן מנסות להעלות בכמה מאות שקלים את הפרמיה עבור רכישת פוליסת ביטוח חובה. כמו ברכישת כל פוליסת ביטוח חובה, אנו ממליצים לערוך השוואת מחירים בטרם רכישת פוליסת ביטוח חובה. כדאי מאוד שבמקרה של השוואת מחירים ועריכת "שופינג" בין חברות הביטוח השונות, לא לסרב לעשות בחברת ביטוח מסויימת רק את הפוליסות המשלימות (מקיף, צד ג' וכו.. ) במהלך המשא ומתן יש להציג את רכישת פוליסת ביטוח החובה כעסקת חבילה - אם לא אקבל מחיר טוב על ביטוח החובה לא תזכו למכור לי גם את שאר הביטוחים. חשוב לציין שחברת הביטוח הפול, חייבת לבטח בפוליסת ביטוח חובה כל נהג בתעריף מקסימלי שהחוק מאפשר לה. גם אם נהג מסויים החליט לשלם יותר על פוליסת ביטוח חובה לחברת ביטוח רגילה, מומלץ שיברר בחברת הביטוח הפול מה המחיר המקסימלי אותו היא גובה וזאת על מנת שלא ישלם בחברת ביטוח רגילה, מחיר הגבוה מהמחיר המקסימאלי. 

הציבור הבעייתי ביותר בכל הקשור לרכישת פוליסות ביטוח חובה הוא ציבור רוכבי הרכבים הדו גלגליים, קרי רוכבי האופנועים והקטנועים. מדובר באוכלוסית נהגים שחברות הביטוח אינן רוצות לבטח. אי לכך מרבית רוכבי האופנועים והקטנועים מבוטחים בחברת הביטוח הפול. 

גם חברת הביטוח הפול אינה מתלהבת וגם זאת בלשון המעטה לבטח רוכבי אופנועים וקטנועים אך פשוט אין לה ברירה. חשוב לציין שמרבית רוכבי האופנועים והקטנועים הם אנשים צעירים, שמטבע הדברים רמות ההשתכרות שלהם אינן גבוהות (נערים צעירים, חיילים, סטודנטים וכו'). פוליסת ביטוח חובה לאופנוע, או פוליסת ביטוח חובה לקטנוע, היא פוליסת ביטוח מאוד יקרה, ובדרך כלל קשה מאוד לבעלי האופנועים או בעלי הקטנועים לבטח את הרכב שלהם. לדאבוני הרב בשל התייקרות פרמיות הביטוח, חלק מהם בוחר לעבור על החוק ולנסוע ללא פוליסת ביטוח חובה. 

אנו ממליצים בכל תוקף שלא להתפתות ולנסוע ברכב מנועי כלשהו ללא ביטוח חובה. כעורך דין נזקי גוף ובפרט כעורך דין לתביעות ביטוח חובה, נתקלתי במקרים רבים של משפחות שנהרסו מבחינה כלכלית בשל החלטה פזיזה של אחד מבני המשפחה שלא לבטח את הרכב בביטוח חובה. אם אדם נוהג ברכב שאינו מבוטח בביטוח חובה ודורס מישהו או פוגע בו בדרך אחרת, הוא חשוף לתביעה כספית שעלולה למוטט אותו מבחינה כלכלית. אמנם האדם שנפגע יכול לפנות לתאגיד קרנית בתביעת ביטוח חובה על פי חוק הפיצויים לנפגעי תאונות דרכים ואולם, תאגיד קרנית יחזור בתביעת שיבוב כנגד הנהג שנהג ללא פוליסת ביטוח חובה. במילים אחרות אני חייב לציין כעורך דין לתביעות ביטוח חובה שתביעת ביטוח חובה כנגד קרנית  עלולה בסופו של ההליך לסבך את הנהג הפוגע בהסתבכות כלכלית רצינית.

חברת הפול החלה בתקופה האחרונה להציע לרוכבי האופנועים והקטנועים, פוליסת ביטוח חובה מוזלות אך בתנאי שבמקרה של תביעת ביטוח חובה, תהיה השתתפות עצמית של הנהג בגובה של בין 18,000 ש"ח ל- 25,000 ש"ח. עלי לציין כעורך דין לתביעות ביטוח חובה וכעורך דין לתאונות דרכים, שפוליסות אלה הן פוליסות בעיתיות שגורמות לרוכבי האופנועים והקטנועים להפסדים כספיים וממש לא מומלץ לרכוש פוליסות אלה. להרחבה בנושא זה כדי לקרוא את המאמר שכתבתי - פוליסת ביטוח חובה לאופנוע.

ההוזלה שמציעה חברת הביטוח היא חסרת משמעות ומסתכמת במאות בודדות של שקלים, ובמקרה של תביעת ביטוח חובה מפסיד הנהג כ- 25,000 ש"ח. רוכבי האופנועים מוכרים עבור נזיד עדשים את בטחונם הכלכלי. 

בכל מקרה של תביעת ביטוח חובה כדאי להתייעץ עם משרד עורכי דין לתביעות ביטוח חובה או לפחות עם עורך דין לתביעות ביטוח חובה על מנת שידריך וייעץ בעניין תביעות ביטוח חובה ובכל העניינים האחרים שקשורים לחוק הפיצויים לנפגעי תאונות דרכים.

מומלץ לעיין גם בנושאים חשובים נוספים בתאונות דרכים, לשם כך לחץ על הקישורים הבאים:

 מה עושים לאחר תאונת דרכים

כיצד לבחור עורך דין לתאונות דרכים

תביעת ביטוח חובה לאופנוע

חוקרים של ביטוח

נכות רפואית ונכות תפקודית

תאונת דרכים רגילה

 תאונת דרכים בדרך לעבודה

 תאונת דרכים בדרך מהעבודה לבית

 תאונת פגע וברח

 החלפת עורך דין בתאונת דרכים 

 מהי תאונת דרכים 

 פוליסת ביטוח חובה

תשלום מקדמה בתאונת דרכים

 תאונת דרכים של הולך רגל 

 תאונת דרכים ברכבת

 תאונת דרכים של ילדים

 תאונת אופנוע

 תאונת קטנוע

 תאונת טרקטורון

 תאונת משאית 

 תאונות דרכים קטלניות 

תאונת דרכים עם הרוגים

 הפסדי פנסיה בתאונת דרכים 

 

משרדנו הוא משרד עורכי דין לתביעות ביטוח חובה או במילים אחרות משרד עורכי דין לתאונות דרכים. הנך מוזמן להתקשר אלינו ולקבל ייעוץ ראשוני.

התקשר עכשיו לטלפון 1-800-229-444, 

בעבור פגישת ייעוץ ראשונה!

אם ברצונך לקבל לתיבת הדאר האלקטרוני שלך, טיפים ועצות בנושא תאונות דרכים, יש למלא את פרטיך, ואנו נשלח לך בכל יום טיפ בעל ערך בנושא תאונות דרכים

 

*דואר אלקטרוני
*שם פרטי
שם משפחה