אם ברצונך לקבל לתיבת הדאר האלקטרוני שלך, טיפים ועצות בנושא תאונות דרכים, יש למלא את פרטיך, ואנו נשלח לך בכל יום טיפ בעל ערך בנושא תאונות דרכים

*דואר אלקטרוני
*שם פרטי
שם משפחה

דרכים לחישוב הפסדי שכר והפסדי השתכרות בתאונת דרכים

במרבית תיקי תאונות הדרכים  נגרמים לתובעים גם הפסדי השתכרות לעבר ואם נותרה נכות כל עורך דין לתאונות דרכים יטען גם להפסדי השתכרות לעתיד

הפסדי השתכרות בעבר

נפגע בתאונת דרכים שנגרמו לו הפסדי השתכרות ואין זה משנה אם מדובר בעובד שכיר או בעובד עצמאי, זכאי לקבל פיצוי בגין הפסדי ההשתכרות מחברת הביטוח של הרכב. כדי להוכיח הפסדי השתכרות יש צורך להצטייד בתלושי משכורת מהתקופה שלפני התאונה, וכן בתלושי משכור מהתקופה שלאחר התאונה. בדרך כלל ניתן לראות בתלושי המשכורת את הפסדי ההשתכרות שנגרמו לתובע כתוצאה מתאונת הדרכים.

זאת ועוד חשוב מאוד שהיעדרות הנפגע ממקום העבודה ואובדן השכר שנגרם לו בפועל  כתוצאה מכך,  יהיו מגובים באמצעות מכתב מהמעביד המאשר את העובדה שהנפגע לא הגיע לעבודה ולא קיבל כסף ממקום העבודה עבור תקופת ההיעדרות, תלושי המשכורת (מהתקופה שלפני התאונה ולאחריה), וכן באמצעות אישורי מחלה שהנפגע אמור לקבל מרופא עבור אותה תקופה. יש לציין, שנפגעים רבים חושבים בטעות, שבמידה ויחזרו מיד לאחר אירוע התאונה לעבודה, הפיצוי אותו הם יהיו זכאים לקבל מחברת הביטוח יהיה נמוך. אינני חושב שגישה זו מומלצת, מכיוון שמצד אחד מפסיד הנפגע כסף (היות ואינו מקבל משכורת), ומצד שני הוא מקבל מחברת הביטוח (או מהמוסד לביטוח לאומי) בשלב מאוחר יותר את אותו סכום כסף שהפסיד בשל היעדרותו מהעבודה. בדרך כלל אין לנפגע רווח ממשי מהעובדה שלא חזר לעבודתו לאחר התאונה. כאן המקום לציין, שבחלק מהמקרים המעביד משלם לנפגע כ-75% משכרו וזאת באמצעות ניצול מכסת ימי המחלה שנצברת לכל עובד על פי החוק. במקרה זה, חברת הביטוח תהייה מוכנה לפצות את הנפגע רק אם הייתה ירידה ריאלית בשכרו הנקי (נטו). בשל סיבות שונות לרבות מדרגות מס לא תמיד יש ירידה בשכר נטו.

יש לציין שגם אם השכר נטו לא נפגע בכל זאת יש איזה  שהוא הפסד לעובד וזאת בשל העובדה שהוא "ביזבז" ימי מחלה בגין התאונה. אם העובד יזדקק לימי המחלה האלה בעתיד הם לא עמדו לרשותו. נקודה נוספת,שיש לציין היא התופעה,ן שבהרבה מקרים, כתוצאה מהפסד ימי העבודה, מעמדו של התובע במקום העבודה עלול להיפגע, ועל כך יהיה קשה מאוד לקבל פיצוי מחברת הביטוח. לכן, ברוב המקרים אין כל מניעה שהנפגע יחזור למקום עבודתו, אם הוא אכן מרגיש שהוא מסוגל לחזור לעבודה.

כשמדובר בעצמאי, ההוכחה מורכבת יותר. יש צורך להצטייד בשומות של מס הכנסה רצוי מתקופה של כ6 שנים מלפני יום התאונה. בנוסף ניתן להראות את הפסדי ההשתכרות גם באמצעות הדוחות שמוגשים כל חודש או כל חודשיים למס ערך מוסף.

הפסדי השתכרות לעתיד

על כך יש לקרוא במאמר נפרד. באופן כללי וגס הפסדי ההשכרות לעתיד, מחושבים על בסיס ההפרש בין שכרו של התובע לפני התאונה ושכרו של התובע לאחר התאונה. אם לדוגמא התובע הרוויח לפני התאונה 6000 ש"ח ולאחר התאונה ובעקבותיה ובעקבות הנכות הצמיתה אשר נותרה לו הוא מרוויח רק 5000 ש"ח לחודש, הרי שיש לו הפסדי השתגרות לעתיד בפועל בסכום של 1000 ש"ח חודשיים עד גיל 67 . כמובן שאת הסכום הזה צריך להוון ולא לחשב אותו כמכפלה רגילה של הסכומים אך לשם כך יש צורך לקרוא מאמר נפרד. כמובן שגם אם אין הפסדי השתכרות בפועל והנפגע בתאונה אפילו מרוויח יותר ממה  שהרוויח לפני התאונה, עדיין ניתן לקבל פיצוי מחברת הביטוח על ראש נזק זה. עורך דין לתאונות דרכים יבנה טיעונים לבית המשפט גם במקרים כאלה.

הפסדי פנסיה  ותנאים סוציאלים

כמובן שאם נגרמו לתובע - הנפגע בתאונת דרכים הפסדי השתכרות לעבר ולעתיד, הרי שקרוב לוודאי שנגרמו ויגרמו לו גם הפסדי פנסיה ותנאים סוציאלים לעבר ולעתיד. ידוע שהפנסיה והתנאים הסוציאלים מחושבים כאחוז מגובה המשכורת. אם יש ירידה בהכנסות חייבת להיות גם פגיעה בזכויות הפנסיוניות ובשאר התנאים הסוציאלים (קרן השתלמות וכו..) הרחבה בנושא כדאי לקרוא במאמר מיוחד ולשם כך לחץ: הפסדי פנסיה ותנאים סוציאלים כתוצאה מתאונת דרכים

להרחבה נוספת בנושאים הקשורים  לחישוב גובה הפיצוי כדאי לקרוא גם את הקישורים הבאים לחץ כאן :

נכות רפואית לעומת נכות תפקודית

חישוב כאב וסבל בתאונת דרכים

כמה שווה תיק תאונת דרכים ?

חישוב הפסדי פנסיה ותנאים סוציאלים

אנו משרד עורכי דין שמתמחה בתאונות דרכים !

התקשרו עכשיו! 1-800-229-444

כל פנייה טלפונית תענה במקצועיות ובסבלנות!

*דואר אלקטרוני
*שם פרטי