שירן אלבז קלינאית תקשורת

 

שירן אלבז הינה קלינאית תקשורת, בוגרת החוג להפרעות בתקשורת באוניברסיטת חיפה. שירן סיימה את לימודי קלינאות התקשורת בהצטיינות.

קלינאות תקשורת הוא הענף התומך בין השאר בכל פגיעות השמיעה למיניהן. חשוב לציין שרופאי אף אוזן וגרון לא עושים בעצמם את בדיקות השמיעה השונות. את בדיקות השמיעה השונות (לרבות בדיקת שמיעה, בדיקת BERA, בדיקת טימפנומטריה, בדיקת מאפייני טנטון וכיו"ב) עורכים קלינאי התקשורת. גם את ניתוח התוצאות השונות של בדיקות השמיעה עורכים קלינאי התקשורת. כך שבפועל, הכישורים שיש לקלינאי תקשורת חשובים ביותר לצורך טיפול באנשים ששמיעתם נפגעה ורוצים לממש את זכויותיהם.

בין השאר לשירן נסיון מעשי לא רק במשרדנו אלא גם במסגרות נוספות, הן בתחום השמיעה והן בתחום השפה, הדיבור, ההיגוי והתקשורת. במסגרת עבודתה בפן האודיולוגי (שמיעתי) שירן מבצעת את בדיקות השמיעה השונות ואף לוקחת חלק בייעוץ להתאמת מכשירי שמיעה.

לשירן תרומה משמעותית במשרדנו, בעיקר בכל הטיפול לו נזקקים אנשים שששמיעתם נפגעה, הן כתוצאה מחשיפה לרעש והן כתוצאה מחבלות ראש. תחום נכויות השמיעה ונזקי השמיעה הינו תחום סבוך, ואם אין יד מקצועית המכוונת את נפגעי השמיעה- הסיכויים להצלחת התביעה הם פחותים. שירן מסייעת בטיפול, בהדרכה ובליווי כל המקרים שבהם נפגעה השמיעה של לקוחותינו, לרבות טינטון (צפצופים באוזניים), ירידה בשמיעה עקב מחלות שונות, פגיעה בשמיעה עקב חשיפה לרעש במקום העבודה, פגיעות אקוסטיות שונות ועוד... חשוב לציין שבשל השינויים שחלו בשנים האחרונות, הן בחקיקה והן בפסיקה בכל הקשור לפגיעות שמיעה, לעיתים אין כל טעם ואין כל הגיון כלכלי בהגשת תביעה בגין פגיעה בשמיעה. שירן מסייעת לבחינת פגיעות השמיעה ויחד עם צוות המשרד מתקבלת החלטה בדבר כדאיות התביעה.