חוק נכי רדיפות הנאצים


לא רק ניצולי שואה זכאים לקבל גמלה מאוצר המדינה

מרבית האנשים שעלו לישראל ממדינות אירופה ומצפון אפריקה, בין השנים 1939 ל- 1953, זכאים לקבל גמלה חודשית מאוצר המדינה, על פי חוק נכי רדיפות הנאצים.
 
ברצוני להדגיש, אותם אנשים, שזכאים לקבל את הגמלה אינם חייבים להיות ניצולי שואה. אנשים אלה מוגדרים על פי החוק כנרדפי נאצים גם אם לא שהו בגטאות ובמחנות ריכוז.
למעשה, אנשים רבים עזבו את מדינות אירופה וגם את חלק ממדינות צפון אפריקה מהפחד שמא הנאצים יגיעו לאותן מדינות וישלחו אותם למחנות ההשמדה.
חלק מאותם אנשים ברחו למדינות שונות ברחבי העולם מהפחד כאמור שמא יתפסו על ידי הנאצים, וחלקם עלו באופן מיידי לישראל.
על פי חוק נכי רדיפות הנאצים מי שעלה בסופו של דבר לישראל במהלך מלחמת העולם השנייה ועד לאוקטובר 1953 זכאי לקבל פיצוי.
יש לציין, שלדאבוני הרב אוצר המדינה הערים ועדין מערים קשיים רבים על הנרדפים בקבלת הגמלה בתירוצים ובטענות שונות ומשונות. למרות זאת, ברוב המקרים אוצר המדינה נוחל תבוסות בבתי המשפט. אחת הבעיות שיש בחוק נכי רדיפות הנאצים הוא שמשרד האוצר - הלישכה לשיקום נכים, מערימה קשיים רבים על ציבור נכי רדיפות הנאצים. מדובר בניצולי שואה אנשים שמרביתם זקנים מאוד ושהבנתם בשפה העברית בעייתית. הלישכה לשיקום נכים שבמשרד האוצר שולחת לאנשים אלה חוברת כן חוברת של שאלות שאותה הם אמורים למלא. כמשרד עורכי דין שמתמחה בניצולי שואה וכעורך דין לנכי רדיפות הנאצים עלי לציין שבחוברת זו (שנקראת טופס תביעה) יש לא מעט מהמורות ומוקשים ולאחר שניצול השואה ממלא את טופס התביעה  בדרך כלל משרד האוצר ישתמש באותם פרטי אינפורמציה נאיבים כנגד ניצול השואה. אני ממליץ לפנות תמיד למשרד עורכי דין לניצולי שואה או לעורך דין לניצולי שואה כדי שיעזור לנכה רדיפות הנאצים במילוי הטפסים. 
 
לאחרונה, לאחר מאבקים משפטיים הוכרו באופן סופי גם עולים מרומניה, בולגריה, תוניס ולוב כזכאים לקבל את הגמלה על פי חוק זה.
מדובר בגמלה על סך של כ-1600 ₪ לחודש, אותה אמורים נרדפי הנאצים לקבל מהלשכה לשיקום הנכים שבמשרד האוצר.
אחד התנאים לקבלת הגמלה הוא דרגת נכות בשיעור של 25%. היות ואנו בקיאים בהגשת תביעות מסוג זה, אנו מצליחים במרבית המקרים לקבל עבור הזכאים הכרה בדרגת נכות בשיעור של 25%.
יש לציין שאת הגמלה ניתן לקבל ללא כל מבחן הכנסות וללא קשר לקצבאות נוספות, שמקבל הנכה, לרבות קצבת הזקנה. ואולם, יש לציין שאדם שכבר מקבל גמלה חודשית ממקור אחר בשל היותו ניצול שואה, אינו זכאי לגמלה זו.
זאת ועוד, נכים בדרגת נכות שגבוהה מ- 25% זכאים באופן תיאורטי לקבל גמלאות שעשויות להיות גבוהות יותר, אולם בדרגות נכות אלה, יש צורך במבחן הכנסות וכל ההכנסות של הנכה ממקורות אחרים, מקוזזות מהסכום אותו הוא זכאי לקבל מאוצר המדינה, כך שבמרבית המקרים יוצא שכרם בהפסדם.
ניצולים רבים, שזכאים לקבל את הגמלה אינם מודעים לזכותם זו. מדובר באלפי ואולי עשרות אלפי אנשים שאיש לא טרח לידע אותם על זכויותיהם וחבל.
כמובן שכל אחד יכול להגיש תביעה למשרד האוצר באופן עצמאי, אך אליה וקוץ בה. מניסיוננו, חלק גדול מניצולי השואה (או נרדפי הנאצים) שאינם מכירים את רזי החוק, עלולים למלא את הטפסים באופן שגוי ועלולים ולהתנסח באופן כזה, שמשרד האוצר לא יכיר בהם כנרדפי נאצים הזכאים לגמלה. מומלץ להתייעץ ולהיעזר בעורך דין לנכי רדיפות הנאצים שמתמחה בתביעות על פי חוק נכי רדיפות הנאצים. כל עורך דין לניצולי שואה או עורך דין לנכי רדיפות הנאצים ימליץ לניצולי השואה או לנכי רדיפות הנאצים לשמור עותק מושלם של טופס התביעה המלא והמסמכים שמצורפים לו. בשלב מאוחרי יותר הלישכה לשיקום הנכים שבמשרד האוצר, תתחיל לשאול את ניצול השואה שאלות נוספות ואז אותו נכה רדיפות הנאצים לא ידע כיצד לענות על השאלות המכשילות כי הוא כבר לא יזכור מה כתב למשרד האוצר מלכתחילה. לכן סוף מעשה במחשבה תחילה. יש לשמור עותק של כל מסמך וכל טופס שנשלח ללשכה לשיקום הנכים שבמשרד האוצר. 
 יש  להדגיש, כי גם מי שנדחה בעבר מכל סיבה שהיא על ידי הלשכה לשיקום הנכים, ואפילו על ידי וועדת הערר בבית המשפט, יכול במקרים רבים לשוב ולהגיש את התביעה. אך יחד עם זאת, במקרים רבים אם הטפסים מולאו באופן שגוי מלכתחילה, לעיתים גם עורך דין לניצולי שואה או עורך דין לנכי רדיפות הנאצים שהוא עורך דין מיומן לא מסוגל לתקן את השגיאה וניצול השואה לא יקבל את זכויותיו.
 
משרדנו הוא משרד עורכי דין  ללנזקי גוף אך אנו משמשים גם כמשרד עורכי דין לנכי רדיפות הנאצים. לאחר שתפנה אלינו אנו נעמיד לרשותך עורך דין לנכי רדיפות הנאצים שייעץ לך ללא כל תשלום וללא כל התחיבות מצידך
 
התקשר עכשיו לטלפון 1-800-229-444! 
וקבע פגישת ייעוץ ראשוני עם עורך דין לנכי רדיפות הנאצים!