תאונות רכבת

אם ברצונך לקבל לתיבת הדאר האלקטרוני שלך, טיפים ועצות בנושא תאונות דרכים, יש למלא את פרטיך, ואנו נשלח לך בכל יום טיפ בעל ערך בנושא תאונות דרכים

*דואר אלקטרוני
*שם פרטי
שם משפחה


זכויות נפגעים מנפילות ופציעות  ברכבת
כל נפילה או פציעה ברכבת היא תאונת דרכים

אנשים רבים נוסעים מדי יום ברכבות. במאמר זה נדון בפציעות וחבלות אשר מתרחשות ברכבת. מטבע הדברים חלק מהנוסעים נחבלים ונפצעים במהלך הנסיעה ברכבת. מרבית התאונות ברכבת מתרחשות במהלך העלייה והירידה במדרגות הרכבת.
 
אנשים רבים חושבים בטעות, שרק כאשר הרכבת מעורבת בתאונת דרכים עם רכב אחר, כגון התנגשות ברכבת אחרת או התהפכות של הרכבת מכל סיבה שהיא או התנגשות באוטובוס, משאית, טרקטור, סמיטריילר, טנדר, מונית וכו'...מדובר בתאונת דרכים. מסתבר, שבמרבית המקרים בהם הנוסעים ברכבת מקבלים פיצוי על פי חוק הפיצויים לנפגעי תאונות דרכים, לא מעורב בתאונה כלי רכב נוסף. מרבית תאונות דרכים ברכבת, מקורן בנפילות ובפציעות, שמתרחשות בתוך הרכבת מסיבות שונות ומגוונות.
חשוב לדעת, שאם נוסע נופל ונחבל בתוך הרכבת  במהלך נסיעה, מדובר בתאונת רכבת שהיא תאונת דרכים והוא זכאי לפיצוי מהחברה שביטחה את הרכבת בפוליסת ביטוח חובה. יש להדגיש שאין צורך אפילו בבלימה פתאומית של הרכבת אשר עלולה לגרום למעידות ולפציעות של הנוסעים. אפילו אם  תאונת הרכבת היתה כתוצאה מכך שהנוסע נפל תוך כדי נסיעה ברכבת עקב איבוד שיווי המשקל, מגיע לו פיצוי על פי חוק הפיצויים לנפגעי תאונות דרכים. כמובן שבכל תאונת רכבת כדאי מאוד להתייעץ עם משרד עורכי דין לתאונות דרכים שיש בו עורך דין לתאונות רכבת בנוגע לתביעה כנגד חברת הביטוח של הרכבת
 
להלן רשימה חלקית של תאונות רכבת שכתוצאה מהן יש פגיעות  ופציעות בעת נסיעה ברכבת שמוגדרות כתאונת דרכים ומזכות את הנפגעים בפיצוי כספי :
מרבית הפציעות ברכבת מתרחשות בזמן הירידה או העלייה לרכבת. נסיבות תאונותאלה הינן מגוונות וכוללות בין השאר:
  • מעידה במדרגות הרכבת בזמן העלייה לרכבת או בזמן הירידה ממנה.
  • נפילה ברכבת או מהרכבת לפני שהנוסע הספיק לרדת.
  • סגירת דלת הרכבת על איבר בגופו של הנוסע, שלא הספיק לעלות לרכבת או שלא הספיק לרדת ממנה.
גם במהלך הנסיעה ברכבת מתרחשות תאונות בנסיבות שונות:
  • נפילה ברכבת של נוסע, כאשר הרכבת התחילה לנסוע ובטרם הנוסע הספיק לשבת באחד המושבים.
  • נוסע שעומד במהלך הנסיעה ברכבת (היות ואין די מקומות ישיבה), לעיתים מאבד את שיווי משקלו נופל ונחבל.
  • נוסע שנחבל עקב בלימת חירום של נהג הרכבת.
  • נוסע שהולך בתוך הרכבת בזמן הנסיעה מועד ונופל.
פציעות אלה  בתאונת רכבת מוגדרות כתאונת דרכים המזכה את הנוסע בפיצוי כספי לכל דבר ועניין, גם אם הרכבת לא הייתה במצב של נסיעה בזמן התאונה.
יש לציין, שגם במקרה שבו הנפגע נפל או נפגע באשמתו הוא זכאי לפיצוי. לדוגמא: אם הנוסע שנפצע לא ישב על אחד המושבים בזמן הנסיעה (למרות שהיו מספיק מקומות ישיבה פנויים) או נוסע שהתחיל לרדת מהרכבת לפני שהרכבת עצרה עצירה מוחלטת. חשוב לציין שכדי לממש את הזכויות בגין פציעות ברכבת, מומלץ לשכור את שירותיו של עורך דין תאונות רכבת  שבקיא בכל הנושאים המשפטיים שכרוכים בתביעת תאונת רכבת. עורך הדין עובד על בסיס של הצלחה כלומר שכר הטרחה שלו מבוסס על אחוזים, כך שאין כל חשש להסתבך בהוצאות מיותרות לתשלום שכר טרחתו של עורך דין תאונות רכבת

טיפים ועצות לפעולה במקרה של פציעה ברכבת

חשוב להקפיד על מספר כללים, על מנת להבטיח קבלת פיצוי מלא וראוי על הנזק, שנגרם בתאונת דרכים בעת נסיעה ברכבת:
 
  • יש לרשום את הפרטים המלאים של הסדרנים/כרטיסנים שנמצאים באותה רכבת.
  • יש לשמור את כרטיס הנסיעה ברכבת.
  • חשוב לבקש מנהג הקטר את שמו המלא ואת מס' הנהג שלו.
  • כדאי לקבל  פרטים של העדים לתאונת הרכבת, לרבות כתובות ומספרי טלפון.
  • יש לדווח גם להנהלת תחנת הרכבת על אירוע תאונת הרכבת ,ולרשום את הפרטים המלאים של הפקיד/מנהל, שקיבל מהנוסע את הדיווח.
  • חשוב מאוד לפנות לקבלת טיפול רפואי סמוך למועד החבלה בתאונת הרכבת (רצוי חדר מיון של בית חולים). יש לדאוג שהרופא/אחות ירשמו את נסיבות התאונה ובעיקר את העובדה שהתאונה הייתה לדוגמא מדלת של רכבת ולא סתם דלת, או שהנפילה הייתה ממדרגות הרכבת ולא מסתם מדרגות.
  • רצוי מאוד לערוך רישום גם לגבי המיקום המדויק שבו התרחשה תאונת הרכבת והשעה שבה התרחשה התאונה, זאת על מנת להקל אח"כ על ניהול התיק.
  • יש לפנות ולדווח למשטרת התנועה על תאונת הרכבת. במהלך הדיווח יש להקפיד על דיוק בציון נסיבות התאונה. לפעמים ניסוח לא נכון במשטרת התנועה עלול לסבך את התיק.
מומלץ לפנות לקבלת ייעוץ משפטי מעורך דין אשר בקיא בתחום נזקי הגוף ובתחום זכויות הפיצויים לנפגעי תאונות דרכים, כמובן שעורך דין כזה הוא גם עורך דין תאונת רכבת ויוכל לסייע לנפגע בתאתאונ לממש את זכויותיו. כל עורך דין לתאונת רכבת ידריך את הנפגע בתאונת רכבת כיצד עליו לפעול. עורך הדין לתאונת רכבת יפנה בשמו של הנפגע אל חברת הביטוח אשר מבטחת את הרכבת בפוליסת ביטוח חובה. רצוי כי הנפגע לא יפנה בעצמו אל חברת הרכבת או אל חברת הביטוח של הרכבת, אלא שיעשה זאת באמצעות עורך דין.
יש לציין, תאונה ברכבת יכולה להתרחש גם "בדרך הקלאסית", קרי תאונה שבה הרכבת הייתה מעורבת בתאונה עם כלי רכב אחר. גם במקרה זה יש להצטייד בכל הפרטים שצוינו לעיל כמו במקרים של נפילות ומעידות בתוך הרכבת.
את חישוב גובה הפיצוי יצטרכו הנפגעים להוכיח בהתאם לכללים המפורטים בחוק ובפסיקה. בין האמצעים להוכחת גובה הנזק נמנים: חוות דעת רפואית שיכתוב רופא מומחה, אשר ימונה בהסכמת הצדדים או ע"י בית המשפט, קבלות על הוצאות נסיעה, כאב וסבל, אישורים על הפסדי השתכרות, אישורים של עזרת צד ג' (מטפלת, עוזרת) ועוד.
תאונות רכבת רבות נחשבות, כאמור, בנוסף להיותן תאונות דרכים, גם תאונות עבודה. כאשר הנוסע שנפגע בתאונה היה בדרך מהבית לעבודה או מהעבודה הביתה תחשב התאונה ברכבת לתאונת דרכים שהיא גם תאונת עבודה. במקרים אלה, על הנפגע לפנות למוסד לביטוח לאומי בתביעה לקבלת פיצוי וזאת במקביל לתביעת חברת הביטוח של הרכבת. במילים אחרות במקרה זה זכאי מי שנפצע בתאונת רכבת לקבל פיצוי גם מחברת הביטוח של הרכבת וגם מהמוסד לביטוח לאומי.
חשוב!!!
בטרם נקיטת צעדים כלשהם יש להתייעץ עם עורך דין תאונות רכבת ושמתמחה בתביעות של תאונות דרכים. חשוב לציין שכל עורך דין תאונת רכבת קרי עורך דין מתמחה לתאונות רכבת, ידגיש ויבהיר לנפגע בתאונת הרכבת שהגירסה הראשונה שהוא נותן במשטרת התנועה ו/או במוסד לביטוח לאומי חייבת להיות אמינה, רהוטה ומדויקת. כל עורך דין לתאונות רכבת גם ימליץ לשמור עותק מהפניה למשטרת התנועה וגם עותק מהפניה למוסד לביטוח לאומי במידה ותאונת הרכבת היא גם תאונת עבודה. 
 
מומלץ לקרוא גם את הסוגיות הבאות בתאונת דרכים לשם כך לחץ על הקישורים הבאים:

תאונת דרכים רגילה

תאונת דרכים בדרך לעבודה

תאונת דרכים בדרך מהעבודה לבית

תאונת פגע וברח

תשלום מקדמה בתאונת דרכים

כיצד לבחור עורך דין לתאונות דרכים 

מה עושים לאחר תאונת דרכים

מהי תאונת דרכים 

פוליסת ביטוח חובה

חוקרים של ביטוח

תאונת דרכים של הולך רגל 

תאונת דרכים באוטובוס

תאונת דרכים של ילדים

תאונת אופנוע

תאונת קטנוע

תאונת טרקטורון

תאונת משאית 

תאונת דרכים קטלניות 

הפסדי פנסיה בתאונת דרכים 

נכות רפואית ונכות תפקודית 

החלפת עורך דין בתאונת דרכים 

 

אנו משרד עורכי דין המתמחה בטיפול בנפגעי תאונות דרכים יש במששרדנו עורך דין תאונת רכבת, שיוכל לעזור לך לקבל פיצוי נאות מחברת הביטוח

 

למשרדנו יש את הידע והניסיון לטיפול בתאונות ברכבת

 1-800-229-444 התקשרו עכשיו!

 פגישת ייעוץ ראשונית!!

אם ברצונך לקבל לתיבת הדאר האלקטרוני שלך, טיפים ועצות בנושא תאונות דרכים, יש למלא את פרטיך, ואנו נשלח לך בכל יום טיפ בעל ערך בנושא תאונות דרכים

 

*דואר אלקטרוני
*שם פרטי
שם משפחה





משרדנו הוא משרד עורכי דין לתאונות דרכים יש לנו  עורכי דין שמתמכים בתחום תאונות רכבת כל עורך דין יכול לשמש כעורך דין לתאונות רכבת, עורך דין לתאונת רכרבת עורך דין תאונת רכבת, עורך דין פציעה ברכבת ועורך דין נפילה ברכבת.