הפסדי פנסיה בתאונת דרכים

אם ברצונך לקבל לתיבת הדאר האלקטרוני שלך, טיפים ועצות בנושא תאונות דרכים, יש למלא את פרטיך, ואנו נשלח לך בכל יום טיפ בעל ערך בנושא תאונות דרכים

*דואר אלקטרוני
*שם פרטי
שם משפחה

הפסדי פנסיה ותנאים סוציאליים שונים

אחד מראשי הנזק המשמעותיים שיש לקחת בחשבון במסגרת תביעות נזיקין שונות, ולרבות תביעות נזקי גוף בגין תאונות דרכים, הוא פיצוי בגין הפסדי פנסיה ותנאים סוציאליים שונים.

מדובר בהוצאה עתידית, ואולם, אם נגרמו לנפגע הפסדי השתכרות לעבר יש לקחת בחשבון גם את הפסדי הפנסיה שנגרמו לו כתוצאה מהתאונה.

בעבר, בתי המשפט פיצו על פי ראש נזק זה בזהירות ובחסכנות. ואולם, לאור העובדה שהחל משנת 2008 חל צו הרחבה שמחייב את כל המעסיקים להפריש כספים לפנסיה עבור כל עובד (לאחר תקופת המתנה בת  כ- 6 חודשים), יש לקחת בחשבון את ראש הנזק הזה בכל פיצוי שיפסק לטובת הניזוק.

הפיצוי שאמור להתקבל מבוסס בעיקר על פגיעה בזכויות הפנסיוניות של הניזוק, וכן בגין תשלומים סוציאליים נוספים אשר צפוי שיפסיד, לרבות הפרשות לביטוחי מנהלים, קרנות השתלמות , קופות גמל וקרנות פנסיה.

הפגיעה נגרמת, בין השאר, במקרה בו עובד נאלץ להפסיק את עבודתו בעקבות התאונה, או שהוא מפחית את היקף עבודתו כך שגם ההפרשות לפנסיה ולשאר התנאים הסוציאליים קטנות.
בנסיבות אלה, יש לפצות את התובע בגין הזכויות הפנסיוניות ושאר התנאים הסוציאלים שהפסיד כתוצאה מהתאונה.

חישוב הפסדי הפנסיה והתנאים הסוציאליים, שונה מתובע לתובע. אם לדוגמא מדובר בתובע שעבד במקום עבודה מסודר שהפריש עבורו הפרשות לקרן השתלמות, וכתוצאה מהתאונה הוא נאלץ להפסיק את העבודה או להפחית את היקף העבודה, מן הראוי שבית המשפט יפצה אותו גם בגין ההפרשות לקרן ההשתלמות. מדובר בהפרשות של המעביד בלבד ולא בהפרשות שהופרשו על ידי העובד.

לעומת זאת, אם מדובר בתובע שבמקום העבודה שלו לא נהגו להפריש כספים לקרן הפנסיה, הרי שהוא לא יהיה זכאי לפיצוי בגין העדר הפרשות לקרן פנסיה.

לגבי הפרשות לקרנות פנסיה, התנאים הרבה יותר ברורים וזאת מכיוון שלכל עובד מגיע על פי צו ההרחבה הפרשות לקרנות פנסיה. ולכן, יש לפצות את העובדים במידה ועבודתם הופסקה או שהיקף המשרה צומצם. חשוב לציין שגם במקרה זה מפצים את העובד רק בגין הפרשות המעביד ולא בגין ההפרשות שהוא עצמו היה אמור להפריש.

יש לציין שגם אם מדובר בעובד עצמאי הוא זכאי לפיצוי בגין הפסדי פנסיה ותנאים סוציאלים. יש להתייעץ בעניין זה עם משרד עורכי דין לתאונות דרכים או עם עורך דין לתאונות דרכים

יש לציין שבמקרים רבים בית המשפט מקזז מראש נזק זה, פיצויי פיטורין שקיבל הניזוק מהמעביד עקב הפסקת עבודתו. יש אמנם ביקורת על גישה זו של בתי המשפט, אך לדאבוננו זו הגישה הרווחת בקרב השופטים בישראל.

משרדינו הוא משרד עורכי דין לנזקי גוף. במשרדנו עורכי דין לתאונות דרכים מתמחים גם בכל הקשור להפסדי פנסיה ותנאים סוציאלים. הנך מוזמן להתקשר למשרדנו ולקבוע פגישת ייעוץ שאינה מחייבת אותך לכלום.

התקשר עכשיו לטלפון 1-800-229-444!

וקבע פגישת ייעוץ ראשוני!

*דואר אלקטרוני